پولدار شدن راز ندارد، راه دارد!

۷۲ بازديد ۰ نظر

پولدار شدن راز ندارد، راه دارد!

پولدار شدن راز ندارد، راه دارد!

هيچ انساني را نمي‌يابيد كه آرزوهايي را در دل نداشته باشد و براي رسيدن به آن‌ها تلاش نكند.آ‌ن‌قدر هدف و آرزو در زندگي اهميت دارد كه اگر روزي آدمي را از رسيدن به آن‌ها منع يا نااميد كنند، شايد ديگر زنده نماند. در هيچ برهه‌‌اي از زمان هم، آرزوهاي بشر تمامي ندارد. بعضي از ما در زمان‌هايي چنين تصور مي‌كنيم كه اگر به فلان خواسته‌مان برسيم، رضايت ما از زندگي دو چندان شده و هيچ خواستۀ ديگري نخواهيم داشت. اما بعد از تحققاين آرزو، متوجه عدمسيرابي خود شده و مي‌فهميم كه در دل‌مان هزاران آرزوي نهفتۀ ديگري است، كه اي‌كاش‌هاي فراواني را براي آن‌ها سر داده‌ايم.

پولدار شدن راز ندارد، راه دارد!  

در تعريف آرزو مي‌توان چنين گفت: خواسته‌اي مبهم كه براي رسيدن به آن، هيچ‌گونه تفكر صحيح و سازنده‌اي،دركار نيست.

 

در تعريف هدف چنين مي‌توان گفت: يك نوع خواسته يا آرزوي واقعي كه انسان براي نيل به آن، با برنامه‌ريزي اصولي در حركت است و البته ترديدي نيست كه هر انسان هدف‌مندي بايد براي رسيدن به هدف از پشتوانۀ محكم و كار آمد به نام تفكر بهره ببرد.

 

از تعاريف كه بگذريم اين مسئله قابل درك است كه ما همواره سعي مي‌كنيم با برنامه‌ريزي و هدف‌گذاري به آرزوهايي كه مدنظرمان است برسيم. دراصل آن‌ها را روزي به هدف تبديل كنيم و نگذاريم كه آرزوهاي‌مان تنها درحد يك خواسته و تصور دست نيافتني بماند. در اين مطلب مي‌خواهيم شما را در مسيري هدايت كنيم كه از تبديل هدف به آرزو جلوگيري نموده و در حقيقت، آرزو را به هدف مبدل كند. براي اين كار در ابتدا بايد از خود سؤال كنيد كه شما با شما با داشتن چه مواردي در زندگي احساس خوشبختي مي‌كنيد؟ اصلاً خوشبختي براي‌تان چه معنايي دارد؟

 

"واقعيت آن است كه افراد، معمولاً خوشبختي‌هاي خود را نمي‌شناسند و خوشبختي ديگران هميشه در ديدگان‌شان مجسم است."(پيرداني نوس)

 

"خوشبختي در اين است كه شخص بداند كه چه مي‌خواهد و آن‌چه آرزو دارد را مشتاقانه بخواهد. "(كليسين ماريسو)

 

شخصي كه با اشتياق به سوي هدف و آرزوي خود گام برمي‌دارد، از لذت خاصي بهره مي‌برد. ما بايد براي خوشبخت زيستن موقعيت‌هاي مناسب ايجاد كنيم نه اين‌كه در انتظار آن باشيم. يادتان باشد ما زمان زيادي نداريم و فاصلۀ زندگي ما به اندازۀ يك چشم برهم زدن است. پس بيايد آرزوهاي خود را به اهداف‌مان تبدل كنيم تا احساس خوشبختي بيشتري نماييم. براي اين كار موارد زير توصيه مي شود:

 

1- براي تشخيص دقيق و راحت‌تر اهداف و آرزوهاي خود، بهمدت 4 شبانه روز به ليست خواسته‌هاي قلبي و آن‌چه ازآن احساس خوشبختي مي‌كنيد، فكر كنيد. ليستي از آن‌ها را تهيه كنيد و حداكثر 4 مورد مهم آنها را با ديد منطقي انتخاب نماييد.

 

2-چنان‌چه در انتخاب يك هدف نسبت به هدف ديگر مردد بوديد، هدفي را انتخاب كنيد كه نسبت به آن اشتياق بيشتري داشته و از اولويت زماني بيشتري براي رسيدن به آن برخوردار است.

 

3-دلائل اولويت بندي انتخاب خود را در جهت مثبت بياوريد. براي مثال: اگر استقلال مالي پيدا كنم، بسياري از نيازهايم راحت‌تر بر‌طرف شده و اعتماد به نفسم بالا مي‌رود.

 

4- دلائل خود را با استفاده از ارزش‌ها تنظيم كنيد. دراصل دست ارزش‌ها را در دست اهداف بگذاريد.

 

5- تهيه دلايل موجود براي هدف، منطق‌پذيري هدف را افزايش مي‌دهد.

 

6- حال اهداف و دلائل انتخاب آنها را نوشته و تا 40 روز، روزي يك‌بار پس از بيداري آن را بخوانيد. پيشنهاد مي‌كنيم آن را بر ديوار اتاق در مقابل مكاني كه در آن استراحت مي‌كنيد نصب نماييد.

 

7- هدف خود را به صورت يك كليد واژه يا كد، در تقويم خود هر 15روز يك‌بار يادداشت كنيد.

 

8-براي هدف خود تاريخ و دامنه زماني مشخص كنيد.

 

9- در طي زمان هدف گذاري، جملات تأكيدي مثبت و انرژي‌آوري را يادداشت و هر روز با اعتقاد بر زبان آوريد.

 

10- هر شب پيش از به خواب رفتن، عضلات خود را شل كرده و خود را در حال تلاش براي رسيدن به هدف،يا در حالي‌كه به هدف رسيده‌ايد و يا درزماني كه به هدف رسيده‌ايدو از آن بهره مي‌بريد،تصور و تجسم كنيد. فراموش نكنيد كه هر هدف به تصوير و كلام نياز دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.