رازهايي كه شما را تبديل به انسان برتر مي‌كند

۵۹ بازديد ۰ نظر

رازهايي كه شما را تبديل به انسان برتر مي‌كند

راز اول

از كارهايي كه ناچاري انجام دهي لذت ببـــر. نق زدن تنها تو را خسته تر مي كند و نمي گذارد كار را درست انجام دهي. اما اگر با موفقيت مانند يك دوست رفتار كن، مثل سگ همه جا به دنبالت خواهد بود.

 

راز دوم

سعي كن كارهايت را از صميم قلب انجام دهي. نه به صرف اين كه ناچاري انجام دهي. بايد به كارت ايمان داشته باشي. يك جريان آب ضعيف ، تنها نيمي از باغچه را آبياري مي كند.  

 

راز سوم

همه چيز را همانطور كه هست بپذير. خواستن تنها، چيزي را تغيير نمي دهد. خواستن، باد را از وزيدن باز نمي دارد و برف را به آب نبات تبديل نمي كند. اگر مي خواهي چيزها را بهتر از خودشان تبديل كني، با آنها همان گونه كه هستند مواجه شو.

 

راز چهارم

تمرين كن تا از درون شاد باشي. اجازه نده ديگرانبرايشاد كردن تو تصميم بگيرند. خودت رئيس كارخانة شادي سازي باش.

 

راز پنجم

ذهنت را همانند ابر سفيدي كه در آسمان است، آزاد كن. تلاش كن، اما نتايج كار را واگذار تا با هم كار بيايند برايابر چه فرقي مي كند باد از كدام سو بوزد. چرا وقتت رابرايچيزي كه در كنترل تو نيست، تلف مي كني؟

 

راز ششم

وقتي تصميم به انجام كاري مي گيري، از خود نپرس : من چه مي خواهم ؟ بلكه بپرس : چه كاري به نفع همه است ؟ اگر به فكر منافع ديگران باشي، ديگران در كنارت كار خواهند كرد و كمكت خواهند كرد تا موفق شوي.

 

 

راز هفتم

هنگام تصميم گيري ابتدا نبايد بپرسي، از اين كار چه نفعي عايدم خواهد شد؟ پرسش درست اين است كه : چه كاري به نفع همه است؟ خانهزماني مستحكم خواهد شد كه همة ديوارهايش استوار باشند.

 

راز هشتم

وقتي كار به مشكل مي خورد، نه ديگران را سرزنش كن و نه خود را، انسان وقتي شنا ياد مي گيرد كه از فرو رفتن در آب نترسد.

 

راز نهم

برايموفقيت در هر كار، بايد ابتدا تصوير واضحي از نقشة كار داشته باشي. آن گاه، همان طور كه در باد شديد، نخ بادبادك را محكم نگه مي داري، بايد هدفت را هم به همان محكمي نگه داري.

 

راز دهم

اگر طرحي در عمل مشكل تر از آن شد كه فكر مي كردي، دلسرد نشو.همه چيز ايندنياهمين طور است، خصوصاً اگر ارزشمند باشد. لاجرم خود حبابي بيش نبود، زيبا اما توخالي.

 

راز يازدهم

مشكلات ما را قوي و به سمت پيروزي هاي بزرگ تر هدايت مي كنند. كوهنوردي آسان نيست، اما منظره اي هم كه از قله كوه ديده مي شود، بسيار زيباست.

 

راز دوازدهم

اراده ات را قوي كن. خود را وارد به انجام كارهايي كن كهبرايت مشكل اند. سپس آنها را با جديت انجام بده. بعد از مدتي خواهي ديد كه اراده ات همانند گرزي فولادي سخت و درخشان شده است.

 

راز سيزدهم

با انرژي كامل روي كارهايت تمركز كن. شيشه هاي رنگي كليسا، هنگام عبور نور از آنها بسيار زيبا و درخشان مي شوند. كارهايت را هم اگر با انرژي انجام دهي، شفاف و زيبا خواهند شد.

 

راز چهاردهم

هنگامي كه قصد انجام كاري را داري، از خود نپرس : ديگران آن را چگونه و با چه روشي انجام داده اند ؟ بلكه بپرس : چگونه مي توانم آن را درست و به بهتـــــــــرين وجه ممكن انجام دهم. اين را بدان كه همواره حقيقتي تازه در انتظار كشف شدن است. بدون احساس وجود اين حقايق، كريستف كلمب هرگز به آمريكا نمي رسيد و گراهام بل تلفنرااختراعنمي كرد.

 

راز پانزدهم

هر كاري را با جان ودلانجام بده. اگر شعاع انرژي ات را مانند ذره بيني كه نور خورشيد را متمركز مي كند، روي موانع تمركز دهي، هر مانعي كه سر راهت باشد خواهد سوخت.

 

راز شانزدهم

امروز را آغازي تازه بدان. چرا به چيزي كه ديروز اتفاق افتاده، يا انجام شده فكر مي كني؟ زندگي رودخانهاي است كه مدام به سمت آينده در جريان است. هيچ قطره اي از آن دوبار از زير يك پل رد نمي شود. كار را با روشي تازه انجام بده، بهتر از هميشه.

 

راز هفدهم

افكار و روياهايت را بسط بده. هنگامي كه در بيرون چمنزاري پهناور است كه از هر سو تا افق امتداد دارد. چرا خود را در آغل حبس كني.

 

راز هجدهم

نگذار افكار و ذهنياتت به صورت عادت درآيند. سعي كن هرگز در جا نزني.هر روز از زاويه اي تازه به كارها نگاه كن. زندگي يك صحنة پر از ماجراست. به اطرافت نگاه كن: نشانه هايزيباييوجود دارند كه به كشفيات تازه اشاره مي كنند.

 

راز نوزدهم

مهم ترين چيز احساسي است كه نسبت به كارت داري. وجود رنگ هايتيره در يك تابلوينقاشي. نشانة افسردگي نقاش آن تابلوست. رنگ هاي روشن، حاكي از وجود روشنايي و انرژي درزندگي نقاش آن تابلوست. هر كاري را با شادي انجام بده، تاديگران را هم شاد كني.

 

راز بيستم

زندگي مثل يك تاب است كه هم مي تواند سرگرم كننده باشد و همحالبه همزن. اگر هر بار كه تاب مي خوري احساس شگفتي كني، لذت تاب خوردن را احساس خواهي كرد. درزندگي هم هر بار كه كاري را انجام مي دهي، از انجام آن شگفتي احساس كن.

 

راز بيست و يكم

حرف حق را بپذير و كاري به گويندة آن نداشته باش. مثلاً اگر بوي دود را احساس مي كني و طوطي ات فرياد بزند كه: خانهآتش گرفت! آيابه مهمانهايت خواهي گفت : اين طوطي نمي فهمد چه مي گويد؟

 

راز بيست و دوم

عقايد را با حقايق اشتباه نكن. حقيقت مانند دانه بادام است، و عقايدپوسته آن دانة بادام هستند. اگر به دنبال حقيقت هر چيز هستي، بايدپوسته را بكني، تا خود دانه را ببيني.

 

راز بيست و سوم

قبل از انجام هر كار مهمي، اول ببين چه احساسي نسبت به انجام آن داري. آياآن كار را مهم مي داني؟آياواقعي به نظرت مي رسد؟ آيابه ديگران كمك مي كند؟

 

راز بيست و چهارم

هنگام غليان احساسات، هيچ تصميم مهمي نگير. در اين صورت اشتباه خواهي كرد. اول درونت را آرام كن. ذهن مانند يك درياچه است. هنگام غليان احساس، درياچه مواج است. درياچه هنگامي نورماهرا منعكس مي كند كه آرام باشد.

 

راز بيست و پنجم

هنگام مواجه شدن با مشكلي يادت باشد كه حتماً راه حلي وجود دارد. زيرا هر چيز با جفتش به وجود مي آيد. بعد از هر سقوطي ، صعودي و بعد از هر شبي، روزي وجود دارد. ذهنت را روي راه حل ها متمركز كن. برايبيرون آمدن از يك اتاق بايد در را پيدا كني، نه اين كه به ديوارها فكر كني.

 

راز بيست و ششم

همواره از نعمتهايي كهزندگي به تو بخشيده است، شاد باش و به خاطر آنچه كه نداريگله مند نباش. ساختمان با سنگ هايي ساخته مي شود كه در دسترساند، نه با سنگ هاي حياط خانة ديگران.

 

راز بيست و هفتم

سعي كن مثلماشينخرابي كه خاموش نمي شود، دائماً درحالعذرخواهي نباشي. با اين كار توجه ديگران را به اشتباهاتت جلب خواهي كرد. تلاش كن كه بهترين را انجام دهي. آن گاهلبخند بزن و حركت كن. تنهاخداوند كامل است.

 

راز بيست و هشتم

هر كار خيري كه در ايندنياانجام دهي، بيش از هر كس به خودت كمك خواهد كرد، به تو قدرت و انرژي و درك بيشتر خواهد بخشيد. اگر خودتنقاشيكني، ديگران از تماشاي آن لذت خواهند برد. ضمن آنكه در حين كار تجربه ات هم درنقاشيبيشتر شده است.

 

راز بيست و نهم

براي عمل كردن از درونت فرمان بگير. براي تفكر از درونت راهنمايي بجو. زيرا درك و آگاهي را بايد دريافت كني و نمي تواني خودت خلق كني. زمين هنگامي گرم مي شود كه به سمت خورسيد متمايل باشد.

 

رازسي ام

هر چيز كه راست و درست باشد، به نفع تو و ديگران خواهد بود. خداوند بهتر از هر كس مي داند كه چه چيز به تو شادي واقعي مي‌بخشد. آيا يك گياه مي فهمد كه باد، آن را تقويت مي كند يا باران ملال آور باعث رشدگلهاي زيبا مي شود.

 

راز سي و يكم

هرگز مغرور نشو، زيرا غرور ميكروبي كشنده است. غرور به تدريج عقل را زايل مي كند و باعث مي شود هيچ كاري را بدرستي انجام ندهي.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.